Integritetspolicy

Välkommen till Malitinas författarskolas integritetssida. Vi sätter högt värde på din integritet och vill försäkra dig om att din personliga information hanteras på ett ansvarsfullt och säkert sätt. Denna integritetspolicy beskriver våra rutiner för insamling, användning och skydd av din information. Genom att använda våra tjänster samtycker du till vår integritetspolicy.

Integritet

Ansvarig för dina personuppgifter som samlas in via den här webbplatsen är Malin Liedberg, Bengt Augusta väg 16, 311 54 Glommen, Sverige.

Du ska känna dig trygg när du lämnar ut dina personuppgifter och ditt material. Din Manusutvecklare och Malin Liedberg Manusutvecklande lektör följer lagen om GDPR.

Dina personuppgifter samlas in för att underlätta samarbetet mellan dig och oss. Uppgifterna används enligt följande: när vi fakturerar dig, vid e-postkorrespondens, under ett samarbete med oss, när du kontaktar oss via formuläret på den här webbplatsen och får svar tillbaka samt när du deltar i eventuella lotterier.

Om du i något fall har givit ett samtycke när du använder den här webbplatsen, har du alltid rätt att ta tillbaka samtycket. Du ombeds då att vänligen inkomma med skriftlig begäran. Bekräftelse på att du har tagit tillbaka ditt samtycke skickas till dig med rekommenderat brev.

Du har rätt att när som helst begära ut ett registerutdrag med dina personuppgifter. Detta för att du ska kunna kontrollera vilka av dina personuppgifter som finns registrerade hos oss. Du ombeds då att vänligen inkomma med skriftlig begäran angående ett registerutdrag. Uppgifterna skickas till dig med rekommenderat brev.

Vi sparar dina personuppgifter i fyra månader efter avslutat samarbete. Orsaken till detta är att du till exempel kan behöva återkomma med frågor angående det arbete vi har utfört. Efter sex månader raderas dina uppgifter från våra register. Vill du att uppgifterna raderas tidigare, ber vi dig att skriftligen inkomma med en sådan begäran. Vill du senare påbörja ett nytt samarbete med oss registrerar vi dina personuppgifter igen.

Dina personuppgifter delges inte tredje part om inte detta krävs enligt lag, till exempel enligt bokföringslagen.

Om dina personuppgifter inte är korrekta, är missvisande eller bristfälliga, är vi skyldiga att korrigera dem enligt dina önskemål.

I det fall du har klagomål på hur dina personuppgifter behandlas har du rätt att vända dig till Integritetsskyddsmyndigheten. Kontakt: telefon +46 8 657 6100 och e-post imy@imy.se.

Avtal

Ett avtal upprättas mellan dig och oss efter att du har bokat kursen. Avtalet skrivs under av samtliga parter. Om du har frågor om eller synpunkter på avtalet har du rätt att inkomma med dessa innan avtalet skrivs under.

Samtliga villkor framkommer i avtalet och detta avtal styr villkoren mellan parterna.

Betalningsvillkor

Faktura skickas till dig inom fem dagar efter påskrift av avtalet.

Vi ber dig att meddela oss om du deltar som privatperson eller företag.

Betalningsvillkor är 20 dagar efter fakturadatum. Om betalning sker efter förfallodagen debiteras ränta med 12%.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra din beställning av kursen inom 14 dagar. Ångerrätten börjar löpa från den dagen avtalet mellan dig och oss ingås.